Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Britta - 31 juli 2009 21:48


Det godaste jag har ätit är den blåbärspannkaka min f.d svärmor gjorde en sommar för några år sedan. Ugnspannkaka med blåbär och socker. För henne var det inget märkvärdigt. För mig var det en underbar smaksensation.

Visst, jag har ätit både blåbär och pannkaka förut, men i mitt hem lagades aldrig ugnspannkaka. Vi stekte platta plättar i pannan. Så blåbärspannkakan vinner. Det var någonting så självklart med den. Inget skrävlande, inget skryt. Men den vinner i längden.

 

I sommar har jag frossat i blåbär och hallon med tunngrädde. Blåbären ute på Ljusterö hos vänner i deras timrade dalagårdshus som de byggt från grunden. Hallonen hemma i stan, stora nyplockade. Bärpassionen har jag delat med min dotter.

 

En annan passion som vi också delar är cirkus - och då cirkus Cirkör, som uppträdde på Kärrtorpsfältet i kväll. En enormt kul, hisnande föreställning. Man vill gärna bli akrobat själv när man ser den. Dottern hävdar bestämt att hon ska bli det. Mitt modershjärta hoppas. Men i kväll var vi endast åskådare. Beundrande sådana.

 

I morgon är det augusti, och livet känns riktigt rikt.

  

http://www.cirkor.se/

     

Ovido - Quiz & Flashcards