Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Den rätta känslan

Av Britta - 20 december 2011 10:51


”Det viktiga är ju att ingen kan klättra in genom balkongen”...

Nej, det är inte en replik ur ”Veckans brott”. Det är min pappa som är med mig och dottern på lägenhetsvisning. En trea i södra förorten, en station längre bort från där vi bor. Trevligt område, men jag känner ganska omgående att lägenheten inte är något för mig.

Inget badkar... Dålig känsla, fula tapeter, deprimerande skåpluckor i köket

(ja, jag VET att man kan ändra och renovera, men det kostar tid och pengar).


Min pappa tar inte riktigt in det jag säger. ”Ska vi redan gå?”

Min dotter surar, för hon vill ha eget rum senast om en minut ungefär.

Men det blir inte av denna gång. Jag är bestämd.


När vi kommer ut i snöblasket lägger jag fram mina väl avvägda argument för avböjandet

av lägenheten för den medföljande duon. De lyssnar inte.

Dottern säger med gråt i halsen: ”Det kommer att dröja ÅR nu innan jag får ett eget rum!”

Pappan: ”Jaha, balkongen är utåt gatan. Ja, där kan ju definitivt någon klättra in!”


Jag suckar, och står fast vid mitt beslut.

Flytt kommer att ske så småningom till en lya med badkar och rätt känsla - och en säker balkong.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta - 11 juli 2012 21:49

  På söndag en färd till den stora ön österut. Inte varit där på ett antal år, och det krävs ny musik, ny inramning. Min kropp värker av trötthet, men hjärtat slår. Vi löneslavar... Tankarna kan värka av minnen. Musiken hjälper mig. Alltid. ...

Av Britta - 8 juli 2012 23:38

Jag tar sommarlov. På riktigt denna gång. Och lovet är betalt. Det sägs ju att man bör njuta at det man tidigare inte fått, njuta innan man tar det för givet. Således ämnar jag  njuta av betald semester. Tre saker jag har hittills har njuti...

Av Britta - 3 juni 2012 19:28

  En kontrasternas dag. På förmiddagen släpar jag mig ut på ett gympapass i Farsta centrum. Fräscht och fint på Friskis & Svettis anläggning. Och mycket välgörande för mig med ett pass efter endast försiktig pilatesträning pga krånglig rygg i flera...

Av Britta - 22 april 2012 11:48

Okej. Så här är läget. Jag ligger efter. I allt möjligt. I att blogga till exempel. Jag ligger efter i att leta upp recept på ekologisk prisvärd mat, jag ligger efter i att bo ståndsmässigt, rymligt, med varsitt rum för mig och mitt barn. Jag lig...

Av Britta - 6 april 2012 12:11


Hela mars har gått och inget skrivet. Mitt liv numera kan kallas ekorrhjul av vissa, och det kanske det är, men på ett hittills trevligt sätt i alla fall. I dag, långfredag - den långa dagen - beger jag mig till japanska bad där det är meningen att...

Ovido - Quiz & Flashcards