Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Tonight I’m learning how to fly and I surrender

Av Britta - 30 december 2011 09:28


Från David Sylvian kommer de raderna, och jag vill inleda det nya året med de orden.

Att lämna det gamla, välkomna det nya. Att bara släppa, ge upp, kan tyckas skrämmande, men inte längre.

För nu hörs verkligen änglarna (vet inte om de gråter eller jublar...), nu trängs stjärnorna över mig som ett valv och natten är både svart och varm.

Jag hälsar dig - nya, modiga värld! Välkommen, 2012.


I opened up the pathway of the heart
The flowers died embittered from the start


That night I crossed the bridge of sighs and I surrendered


I looked back and glimpsed the outline of a boy
His life of sorrows now collapsing into joy


And tonight the stars are all aligned and I surrender
My mother cries beneath a southern sky and I surrender


Recording angels and the poets of the night
Bring back the trophies of the battles that we fight


Searchlights fill the open skies and I surrender


Outrageous cries of love have called you back
Derailed the trains of thought, demolished wayward tracks


You tell me I've no need to wonder why I just surrender


I stand too close to see the sleight of hand
How she found this child inside the frightened man


Tonight I'm learning how to fly and I surrender


I've travelled all this way for your embrace
Enraptured by the recognition on your face


Hold me now while my old life dies tonight and I surrender
My mother cries beneath the open skies and I surrender


An ancient evening just before the fall
The light in your eyes, the meaning of it all


Birds fly and fill the summer skies and I surrender


She throws the burning books into the sea
"Come find the meaning of the word inside of me"


It's alright the stars are all aligned and I surrender
My mother cries beneath the moonlit skies and I surrender


My body turns to ashes in her hands
The disappearing world of footprints in the sand


Tell me now that this love will never die and I'll surrender
My mother cries beneath the open skies and I surrender

 

http://www.youtube.com/watch?v=ByWEtj9knW8

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta - 11 juli 2012 21:49

  På söndag en färd till den stora ön österut. Inte varit där på ett antal år, och det krävs ny musik, ny inramning. Min kropp värker av trötthet, men hjärtat slår. Vi löneslavar... Tankarna kan värka av minnen. Musiken hjälper mig. Alltid. ...

Av Britta - 8 juli 2012 23:38

Jag tar sommarlov. På riktigt denna gång. Och lovet är betalt. Det sägs ju att man bör njuta at det man tidigare inte fått, njuta innan man tar det för givet. Således ämnar jag  njuta av betald semester. Tre saker jag har hittills har njuti...

Av Britta - 3 juni 2012 19:28

  En kontrasternas dag. På förmiddagen släpar jag mig ut på ett gympapass i Farsta centrum. Fräscht och fint på Friskis & Svettis anläggning. Och mycket välgörande för mig med ett pass efter endast försiktig pilatesträning pga krånglig rygg i flera...

Av Britta - 22 april 2012 11:48

Okej. Så här är läget. Jag ligger efter. I allt möjligt. I att blogga till exempel. Jag ligger efter i att leta upp recept på ekologisk prisvärd mat, jag ligger efter i att bo ståndsmässigt, rymligt, med varsitt rum för mig och mitt barn. Jag lig...

Av Britta - 6 april 2012 12:11


Hela mars har gått och inget skrivet. Mitt liv numera kan kallas ekorrhjul av vissa, och det kanske det är, men på ett hittills trevligt sätt i alla fall. I dag, långfredag - den långa dagen - beger jag mig till japanska bad där det är meningen att...

Ovido - Quiz & Flashcards