Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Den bästa tomten?

Av Britta - 8 december 2010 13:23


Ute är det kölddimma. Enligt  en kollega som översätter ryska säger gubbarna i Sibirien att man kan se spår av vem som gått i dimman, för den bildar tunnlar…

Mystiken tröstar inte helt men lite medan man huttrar sig fram.

Och utanför våra lokaler vid Västerbron ser man idag en halo - som en regnbåge, fast inte -spänna sig över vattnet och dimman. Kylan är vacker..


Och jag undrar hur många herrekiperingsbutiker jag ska hinna besöka för att hitta en fodrad mössa åt min pappa. Han har samma krav som min dotter har på mössor: de får under inga omständigheter klia!


Nåja, jag gör mitt bästa. Men på Ströms på Kungsgatan var den fodrade mössan slut, konstaterade den urtjusige expediten efter att ha rusat ut och tittat i skylten för säkerhets skull.

Jag kikade in på några andra butiker, och det finns ju gott om street wear, men min pappa tillhör inte det klientelet kan man lugnt säga. Mössan får inte vara för rätt eller ungdomlig.


Själv har min pappa, konstaterade han belåtet och ogenerat häromdagen, redan inköpt mina beställda julklappsböcker. Nej, just det. Han har inte alls förstått det där med att hålla hemligt vad man köper - och inte ens hur eller när… Det ska inte råda några tvivel om att man verkligen får paket på julafton. Ovissheter ska elimineras. Absolut så.

Jag är ett luttrat 70-talsbarn. Ingen utklädd tomte, där inte.


Men min far tillhör ändå de bästa av tomtar. Vet ni varför? Jo, för han köper allt på önskelistan.


http://www.stroms.com/


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta - 11 juli 2012 21:49

  På söndag en färd till den stora ön österut. Inte varit där på ett antal år, och det krävs ny musik, ny inramning. Min kropp värker av trötthet, men hjärtat slår. Vi löneslavar... Tankarna kan värka av minnen. Musiken hjälper mig. Alltid. ...

Av Britta - 8 juli 2012 23:38

Jag tar sommarlov. På riktigt denna gång. Och lovet är betalt. Det sägs ju att man bör njuta at det man tidigare inte fått, njuta innan man tar det för givet. Således ämnar jag  njuta av betald semester. Tre saker jag har hittills har njuti...

Av Britta - 3 juni 2012 19:28

  En kontrasternas dag. På förmiddagen släpar jag mig ut på ett gympapass i Farsta centrum. Fräscht och fint på Friskis & Svettis anläggning. Och mycket välgörande för mig med ett pass efter endast försiktig pilatesträning pga krånglig rygg i flera...

Av Britta - 22 april 2012 11:48

Okej. Så här är läget. Jag ligger efter. I allt möjligt. I att blogga till exempel. Jag ligger efter i att leta upp recept på ekologisk prisvärd mat, jag ligger efter i att bo ståndsmässigt, rymligt, med varsitt rum för mig och mitt barn. Jag lig...

Av Britta - 6 april 2012 12:11


Hela mars har gått och inget skrivet. Mitt liv numera kan kallas ekorrhjul av vissa, och det kanske det är, men på ett hittills trevligt sätt i alla fall. I dag, långfredag - den långa dagen - beger jag mig till japanska bad där det är meningen att...

Ovido - Quiz & Flashcards