Alla inlägg den 27 december 2010

Av Britta - 27 december 2010 18:27

En chardonnay smakar smör i munnen och jag funderar på året som gått – 2010 – och vad som komma skall under nästa år.


Året som gick var det år jag gick av på mitten, kan man säga.

Rent fysiskt också, med två diskbråck i ländryggen – som mot alla odds läkte i septembersolen.

Men mycket smärta innan dess. Jag kan inte omskriva det på något annat vis.

Ryggsmärta har sin spegelbild inuti – det själsliga onda. Den onda gudinnan, ens egen elaka styvmoder… Nåja.


Nej, det finns inte alltid svar, och definitivt inte alltid snabba sådana.

Kanske kommer överblicken senare, kanske ska man bara glömma saker?


Jag hoppas på insikt, överraskningar, motivation och energi under 2011.

Dessa är önskningarna fyra.


Men ta det lugnt med mig, 2011

Porslinet är visserligen starkt, men sprucket.


Jag tror förvisso att det går att laga så småningom.

Jag tror det.










Ovido - Quiz & Flashcards