Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Britta - 14 oktober 2010 19:45


"Då korrläser jag medan du pysslar en stund". Klockan är tjugo i åtta på kvällen och deadline för nattning är åtta sharp. Det har jag gjort klart för snart åttaåriga barnet.

"Korvläser?" får jag i replik.

Ibland glömmer jag att hon fortfarande är barn och inte är införstådd med alla jobb- och vuxentermer som kan te sig vanliga för en stor.

På tunnelbanan hem, lite senare än vanligt... Vid Skärmarbrink går ett killgäng förbi oss i vagnen med oroväckande klirrande systempåsar.

"Vad då, har de tallrikar här, eller?" utbrister dottern. Jag vill gärna instämma, men säger att det är flaskor - inte tallrikar.

Ja, mycket har man att lära, och kanske lära ut. Hela livet som forsar förbi.

Och nu var pysslet klart: En gullig snigel gjord av toarulle, två topps och tejp. Återstår bara korvläsning.

Ovido - Quiz & Flashcards