Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Britta - 12 oktober 2010 10:19


Som en höstpresent inleder nu Zita sina tisdagar med fransk film - Ciné francais - från och med 19 oktober. Underbart ska det bli att ta del av höstens utbud i glada väninnors sällskap. God mat och dryck står Babs för.

Min ambition är att med jämna mellanrum recensera de franska filmerna här - dem som jag hinner se - men jag lovar inget.

I morse på bussen till min dotters skola kunde jag inte hålla mig, utan utbrast: "Oktober är verkligen den vackraste månaden på året!"

Sårad tittade min dotter på mig och sa: "Men jag är ju född i november, och du tycker inte att den månaden är fin!"

"Ehh, jo", sa jag. "Men väder och den man tycker mest om är ju två skilda saker."

Vet inte om hon blev så nöjd med det svaret. Men jag minns att det var tjock dimma utanför BB:s fönster dagen efter att hon föddes. Och novemberbarn sägs må bra, för då har mamman hämtat kraft under sommaren. Vet inte om det har bäring i mitt fall, men en trevlig tanke ändå.


http://www.zita.se/evenemang/filmklubbar/cine-francais





Ovido - Quiz & Flashcards