Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Britta - 5 oktober 2010 22:14


 Ja, jag älskar dofter. Lavendel, geranium, vanilj, sandel... De är alla mina vänner i höstmörkret. Dofter helar mig, gör mig till en bättre människa.

Det är sant.

Jag tror faktiskt att de botar depression minst lika bra som motion. 

Men förutsättningen är förstås att de kommer från naturens egen källa.



Nu är det visserligen bara oktober, men för att inte jäkta ihjäl sig inför jul kan man ju botanisera en aning nu i oktober. Har ändå fem systerdöttrar i åldrarna 17-24 att handla åt. Det, ni!


Och för ett doftfreak som jag själv är Klockargården i Norberg en guldgruva. Eteriska oljor, doftljus gjorda på naturliga råvaror - så att man slipper må illa när ljuset har brunnit en stund.


Se länk här:


http://www.klockargardens.se/



Ovido - Quiz & Flashcards