Direktlänk till inlägg 16 april 2009

På tåget

Av Britta - 16 april 2009 18:11


Jag ska göra en tågresa till helgen, till en östlig kuststad söderut.

Jag älskar att åka tåg. Jag älskar att fantisera på tåg, att sitta och fnissa på tåg, att gråta också.

Jag älskar att tänka när jag åker tåg, att skicka iväg impulsstyrda sms till mina goda vänner.


Jag ska läsa Claire Castillons vassa noveller medan jag sippar på en latte och ler i smyg. På tåget.

Jag ska titta på folk - dem som jag vill titta på. Jag ska sluta mina ögon och tänka på dem jag vill tänka på.


Jag ska lyssna på Anna Maria Espinosa i lurarna, och låta hennes starka röst vara en ledstjärna i vårsolen genom kupéns fönster.

Jag ska lyssna på Lalehs underbara underbara låt "Mysteries" och känna allt som ryms i den musiken. Allt ska jag känna.

Jag ska lyssna på Morrisseys sippa sarkastiska "All you need is me"  och glädjas åt livets absurditet.


Jag ska åka tåg i helgen. Och om längtan efter annat sätter in ska jag påminna mig om stundens värdefulla unikum.


http://www.sekwa.se/


http://www.youtube.com/watch?v=HosoPhd2kJo


http://www.youtube.com/watch?v=PGppJ-Cqw08


http://www.youtube.com/watch?v=OJdkg6uoLGE


You hiss and groan and you constantly moan
But you don't ever go away
That's because
All you need is me

You roll your eyes up to the skies
Mock horrified
But you're still here
All you need is me

There's so much destruction
All over the world
And all you can do is
Complain about me

You bang your head against the wall
And say you're sick of it all
Yet you remain
'Cause all you need is me

And then you offer your one and only joke
And you ask me what will I be
When I grow up to be a man
Uhm, nothing!

There's a soft voice singing in your head
Who could this be?
I do believe it's me

There's a naked man standing, laughing in your dreams
You know who it is
But you don't like what it means

There's so much destruction
All over the world
And all you can do is
Complain about me

I was a small, fat child in a council house
There was only one thing I ever dreamed about
And Fate has just
Handed it to me - whoopee

You don't like me, but you love me
Either way you're wrong
You're gonna miss me when I'm gone


 
 
Ingen bild

väninna M

20 april 2009 09:23

Hoppas tågresan blev precis som du tänkt dig. Stiligt skrivet, och tack för låttips som ger mersmak, som alltid! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta - 11 juli 2012 21:49

  På söndag en färd till den stora ön österut. Inte varit där på ett antal år, och det krävs ny musik, ny inramning. Min kropp värker av trötthet, men hjärtat slår. Vi löneslavar... Tankarna kan värka av minnen. Musiken hjälper mig. Alltid. ...

Av Britta - 8 juli 2012 23:38

Jag tar sommarlov. På riktigt denna gång. Och lovet är betalt. Det sägs ju att man bör njuta at det man tidigare inte fått, njuta innan man tar det för givet. Således ämnar jag  njuta av betald semester. Tre saker jag har hittills har njuti...

Av Britta - 3 juni 2012 19:28

  En kontrasternas dag. På förmiddagen släpar jag mig ut på ett gympapass i Farsta centrum. Fräscht och fint på Friskis & Svettis anläggning. Och mycket välgörande för mig med ett pass efter endast försiktig pilatesträning pga krånglig rygg i flera...

Av Britta - 22 april 2012 11:48

Okej. Så här är läget. Jag ligger efter. I allt möjligt. I att blogga till exempel. Jag ligger efter i att leta upp recept på ekologisk prisvärd mat, jag ligger efter i att bo ståndsmässigt, rymligt, med varsitt rum för mig och mitt barn. Jag lig...

Av Britta - 6 april 2012 12:11


Hela mars har gått och inget skrivet. Mitt liv numera kan kallas ekorrhjul av vissa, och det kanske det är, men på ett hittills trevligt sätt i alla fall. I dag, långfredag - den långa dagen - beger jag mig till japanska bad där det är meningen att...

Ovido - Quiz & Flashcards