Alla inlägg den 12 november 2010

Av Britta - 12 november 2010 17:36

  

 

Så här i mörkrets dagar stänger jag in mig i min virtuella rymdkapsel innan jag faller i sömn. Men läser gör jag också. Boken ovan är en gåva från en kär väninna, som jag dessutom studerade engelska med på universitetet i början av 1990-talet. Hon var redan då Jane Austen-biten - och jag blev det så småningom.

 

Vivi Edströms bok är lättsam, på ett positivt sätt. Jag blir glad, småskrattar lite av igenkänning när jag läser hennes tolkningar av samtliga Austenverk. Det här gör bara gott!

 

Nu ska det göras bananglass med dottern.

Philomènes utmärkta tips i Philofix: mixa frysta bananbitar!

Vi har smaksatt med kanel och råsocker.

 

Gå in här och sök på Philofix, bananglass!

http://svtplay.se/

 

Ovido - Quiz & Flashcards