Alla inlägg den 9 november 2010

Av Britta - 9 november 2010 11:43

Jag vet inte om det har med ålder att göra, men jag upplever att jag fryser mer nuförtiden. Det är hemskt.


Värst är det på morgonen, och den stickade gigantiska halsduken virar jag fem varv, men det hjälper ändå inte riktigt. Kylan går in i märg och ben, som man säger.

Tittar jag på min dotter fryser jag bara ännu mer. För hon fryser aldrig – säger hon. Tvingad att bära överdragsbyxor är hon, men halsduk vägras. Hu, vad kallt det ser ut!


Jag trodde att en underställströja skulle hjälpa, men man måste lägga på en ylletröja också, var det någon intelligent kollega som sa. För jag har lovat mig själv att slippa frysa resten av mitt liv. Åtminstone kroppsligt.


Följande saker kan dock hjälpa mot kyla och dess konsekvenser:


Som oumbärlig vitamindryck har jag Weledas råsaft av havtorn hemma.

Blanda ut med vatten och drick. Extremt nyttigt och hälsobringande.


Sedan är det ju den där sesamdressingen som är sänd från himlen. Från systrarna Voltaire. Det godaste goda som passar till allt, fisk, sallad, att halsa direkt ur flask… Nej, nu går jag för långt. Men ni förstår.

 

 

http://shop.weleda.se/templates/product.asp?ProductGuid=009969S0&GroupGuid=12

 

http://www.reneevoltaire.se/produkter/?product=288&e=l

Ovido - Quiz & Flashcards