Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Britta - 23 oktober 2009 11:54

  



En japansk helg blir det. Miyazakis nya film "Ponyo" på lördag med dotter och dotterkompis. Jag ser lyckligt fram emot det. Så mycket mer kvalitet än att genomlida en manisk Pixarfilm eller sitta sig igenom ett prinsessdisneytema som i och för sig kan vara gulligt, men det blir som att äta för många kokosbollar (och det har jag gjort, tro mig!) - för mycket söt fyllning efter ett tag.


Sedan ska jag drömma japanskt hela helgen. Om gudomlig sushi med svärdfisk och kammusslor, om blommande körsbärsträd i rosa och vitt, vackra teckenbroderier på sidenkimonos, en natt på en hotellbar någonstans i ett anonymt Tokyo, berusad av sake...


Ja, kanske vaknar jag som vitsminkad geisha på måndag morgon.





Ovido - Quiz & Flashcards