Alla inlägg den 24 september 2009

Av Britta - 24 september 2009 13:33


"Det är något märkligt med ljud. Det är inget som finns i vår värld. Vad vi spelade eller hörde för tio sekunder sedan är borta. Det är detta faktum som ger musiken ett tragiskt inslag. Vi vet att musiken kan dö när som helst. Varje ton är sin egen livstid."

Daniel Barenboim

musiker


De här visa orden fick jag mig till livs i dag. De säger mycket om vemodet man kan uppleva i samband med musik och minnen. De säger mycket som jag tidigare inte har kunnat formulera.


Och när jag sjunger för dig berör jag dig bokstavligen. Ljudvibrationerna rör vid din hud, ditt öra tar emot mina toner, dina hårsäckar påverkas av mina toners längd. Musik och ljud är alltså i allra högsta grad fysiskt. Strictly science.


Ovido - Quiz & Flashcards